Hej!
Jeg er den mere eller mindre lykkelige ejer af en Peugeot 306 fra '99. Den har kun lige rundet 150.000 og kører faktisk rigtigt godt.
Men jeg har et problem med mine bremser. Skiverne bliver skæve efter ca. 5000 km. Det sæt, der sidder på den nu, har jeg VIRKELIG kørt pænt med. Jeg har ikke bremset ret hårdt. Jeg ville være sikker på, at det ikke var min skyld.
Jeg har læst og læst på nettet, men uden rigtigt at finde ud af noget. De er monteret rigtigt, fælgene er lige (og det er ligemeget om det er alufælge eller stål), mærket af bremserne (som lige nu er Delphi) er tilsyneladende også lige meget. Jeg har ikke prøvet Brembo endnu.
Jeg har tidligere haft en 306'er akkurat magen til, som intet fejlede. Og den blev der bremset hårdt i.
Min venstre trækaksel er godt slidt, da jeg har haft et problem med en manchet, men der er ikke slør i den. Der er heller ikke slør i bøsninger og stabilisatorerboltene er nye.
Hvad er der galt? Jeg er simpelthen ved at blive sindssyg af problemet, og jeg aner snart ikke hvad jeg skal prøve.
:D