Ja, og tak til FDM som repræsenterer forbrugerne som må stå model til denne konstruktionsfejl og betale de dyre omkostninger af egen lomme så snart bilen er kørt over 2 års garanti tærkslen.
Lad mig lige indskyde, at det ikke er det enkelte Peugot værksted der fejler. men i højere grad den måde motoren er konstrueret på fra PSA koncernen.
FDM kører ikke sagen op, men forholder sig til de fakta og meldinger de får fra forbrugerne. At det er ilde set fra Peugot, kommer nok ikke som nogen overraskelse. PSA koncernen har begået en fejl og det ville tjene Peugot bedre at udføre alle reperationer på de motorer der er blevet cerviceret efter foreskrifterne, uanset værksted, frem for at lade deres kunder i stikken med en stor regning !!!
Jeg vælger ikke Peugot næste gang. Hvorfor skulle jeg dog det med alt det bøvl og store udgifter det kan risikere at medføre, når jeg kan købe andre bil fabrikater med 5-7 års 100% garanti !
Peugot - fat dog at der er stor konkurrence på markedet i dag og indret Jer der efter. Jeg har erhvervs mæssigt erfaring med at handle med store franske koncerner - de er for stolte til at rykke sig en milimeter og desværre lige så arrogante til at indse at de er ude i stor konkurrence på markedet, før end det er for sent... Det gik måske for 10 år siden - det går desværre bare ikke længere. Forbrugerne er jo ikke dumme !
Se bare den sidst nye statistik fra Jyllands Posten " Er din bil en vinder eller en taber" over gensalgs værdien på biler, hvor tyske og koreanske mærker ligger i front og hvor Peugot ikke en gang er i top 10.
http://epn.dk/privat/biler/article5117820.ece