Forfatter Emne: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop  (Læst 27478 gange)

strada

  • Gæst
RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
« Svar #45 Dato: 25. Januar 2013, 19:08 »
Ja, og tak til FDM som repræsenterer forbrugerne som må stå model til denne konstruktionsfejl og betale de dyre omkostninger af egen lomme så snart bilen er kørt over 2 års garanti tærkslen.

Lad mig lige indskyde, at det ikke er det enkelte Peugot værksted der fejler. men i højere grad den måde motoren er konstrueret på fra PSA koncernen.

FDM kører ikke sagen op, men forholder sig til de fakta og meldinger de får fra forbrugerne. At det er ilde set fra Peugot, kommer nok ikke som nogen overraskelse. PSA koncernen har begået en fejl og det ville tjene Peugot bedre at udføre alle reperationer på de motorer der er blevet cerviceret efter foreskrifterne, uanset værksted, frem for at lade deres kunder i stikken med en stor regning !!!

Jeg vælger ikke Peugot næste gang. Hvorfor skulle jeg dog det med alt det bøvl og store udgifter det kan risikere at medføre, når jeg kan købe andre bil fabrikater med 5-7 års 100% garanti !

Peugot - fat dog at der er stor konkurrence på markedet i dag og indret Jer der efter. Jeg har erhvervs mæssigt erfaring med at handle med store franske koncerner - de er for stolte til at rykke sig en milimeter og desværre lige så arrogante til at indse at de er ude i stor konkurrence på markedet, før end det er for sent... Det gik måske for 10 år siden - det går desværre bare ikke længere. Forbrugerne er jo ikke dumme !

Se bare den sidst nye statistik fra Jyllands Posten " Er din bil en vinder eller en taber" over gensalgs værdien på biler, hvor tyske og koreanske mærker ligger i front og hvor Peugot ikke en gang er i top 10.

http://epn.dk/privat/biler/article5117820.ece
« Senest Redigeret: 25. Januar 2013, 19:44 af strada »

silverfox

  • Gæst
RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
« Svar #46 Dato: 25. Januar 2013, 20:48 »
Der er stor bevågenhed i DK, da der er solgt så mange 1,6 HDI. Det her vrøvl minder om sagen med 307 der brød i brand. Problemet med den fejlkonstrurede enhed resulterede i brand i 4 ud af 23.000 berørte biler. Et fuldstændig latterligt lavt tal i forhold til mængden af biler. Hvis Peugeot indkaldte alle 1,6 HDI til noget forebyggende, ville den motor jo blive "udstødt af samfundet" som 307 jo nærmest blev dengang.
Dette er ganske simpel hysteri. Ikke et spørgsmål om fransk arrogance men om ordentlig vedligeholdelse.
I et land hvor 75% af dieselbilerne køres som om det var benzinbiler, er det da ikke mystisk at den mest udbredte dieselmotor også er den, der bliver hængt ud?
1,6 HDI er IKKE fejlkonstrueret, den kan derimod misligeholdes ligesom al anden mekanik.

strada

  • Gæst
RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
« Svar #47 Dato: 25. Januar 2013, 23:40 »
Sølvræv - jeg håber ikke du er Peugot mekaniker med den holdning, hvilket det desværre kunne tyde på, siden dit forsvar af PSA motoren er så stor.

De motorer der er blevet vedligeholdt på et Peugot værksted og brænder turboen af efter garantien er udløbet, er de ikke ordentligt vedligeholdt ?

Hvor har du tallet med 75% fra, hvor dieselbilerne køres som benzinbiler ?

FDM som må betegnes som bilsagkyndig taler om fejlkonstruktion. Tager de så meget fejl ?

silverfox

  • Gæst
RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
« Svar #48 Dato: 26. Januar 2013, 08:03 »
Der er turboer som er brændt af efter garantiens udløb, men det er så få at jeg ikke vil mene der eksisterer så stort et problem. I udsendelsen på DR sagde en af kunderne at hans bil havde gået over 200.000 km, da turboen røg. Med det km tal må man simpelthen påregne udgifter.
Langt, langt størstedelen af de dieselbiler vi har på værksted, kører under 20.000 km om året. Mange bliver brugt til bykørsel og bliver dermed "mishandlet" af deres ejere. Det er mit indtryk at ca 75% køres som benzinbiler, altså små ture, mange start og stop og bykørsel.
Min pointe er ikke at FDM tager fejl, men at problemet er blæst langt ud af proportioner. Jeg har været ved Peugeot længere end den pågældende motor har eksisteret, så jeg ved faktisk hvad jeg taler om.
Jeg har set mange dårligt vedligeholdte 1,6 HDI, men sandelig også mange korrekt vedligeholdte som har kørt over 300.000 km uden problemer.

mulle

  • Gæst
RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
« Svar #49 Dato: 28. Januar 2013, 13:26 »
Jeg kan altså ikke se noget problem ,tror bestemt at silverfox har ret.
En god opblæst historie. Prøv lige at se det i forhold til antal 1,6hdi motorer og antal af fejl.
En google søgning giver kan give et fingerpeg, prøv at søge på  "xxxx turbo failure" (xxxx = bilmærke) så ser det slemt ud for alle.!!
Hvis man helt vil undgå turbo fejl så køb en el bil næste gang.